-
Moje ID
mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w naszym Banku! Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Logowanie lub rejestrację do Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://pz.gov.pl/dt/login/login
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Informacje na temat Moje ID znajdziesz tutaj: https://www.mojeid.pl/#faq
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID
- Potwierdzenie tożsamości
- W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści
- Łatwiejszy dostęp
- Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
- Bezpieczeństwo
- Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność
- Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
Zastosowanie
- Usługi publiczne
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
- Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
- e-Commerce
- Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
- Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
- Energetyka
- Rejestracja wniosku/formularza
- Przedłużenie umowy
- Dostęp do portalu klienta
- Medycyna
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
- Zakup leków przez internet
- Media
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
- Opłacanie abonamentu
- Ubezpieczenia
- Sprzedaż polisy przez internet
- Odnowienie polisy (Direct)
Przydatne informacje
Jak zalogować się lub założyć profil zaufany w PBS w Wyszkowie?
1. Jeżeli już jesteście Państwo zarejestrowani i korzystacie z profilu zaufanego, istnieje możliwość logowania się do Profilu Zaufanego za pośrednictwem bankowości internetowej naszego Banku. W tym celu na stronie do logowania do profilu Zaufanego należy wybrać "Zaloguj się przy pomocy banku lub innego dostawcy" oraz kliknąć ikonkę:
a następnie z rozwijanej listy wybrać Polski Bank Spółdzielczy w Wyszkowie i zalogować się tak jak do bankowości internetowej.
2. Jeżeli chcielibyście Państwo założyć profil zaufany i korzystać z jego rozwiązań, możecie to zrobić za pośrednictwem bankowości internetowej naszego Banku, należy jedynie upewnić się czy w kafelku "mój profil" jest uzupełniony aktualny adres e-mail. W tym celu należy zalogować się do bankowości internetowej na stronie https://ebn.bankpbs.pl/ oraz samodzielnie wprowadzić adres email, na który będą przychodzić powiadomienia dotyczące założonego profilu zaufanego.
Po samodzielnym uzupełnieniu adresu email najpóźniej następnego dnia roboczego, będziecie Państwo mogli dokonać rejestracji i założyć Profil Zaufany wybierając na stronie https://pz.gov.pl/ "Zarejestruj się", a następnie poniższą ikonkę:
mojeID w pytaniach i odpowiedziach
- Co to jest mojeID?
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
- Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
- Jaką mam korzyść z używania mojeID?
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
- Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
- Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.